Ekspert Cleneo
radzi

Blog firmy sprzątającej Wrocław

 

Forbes: 10 kroków do ogranięcia chaosu

Forbes: 10 kroków do ogranięcia chaosu

Jeden z bardziej renomowanych magazynów biznesowych na świecie postanowił opublikować listę porad dla swoich czytelników. Tym razem nie doradza w sprawach biznesowych. Redakcja postanowiła pomóc w jednym w najczęstszych problemów: Jak poradzić sobie z bałaganem w miejscu pracy?

Forbes do pomocy zaprosił ekspertkę od dobrej organizacji pracy.
Oto jej 10 porad:
1. Podziel swoją przestrzeń na strefy. W pierwszej niech stoi komputer, w drugiej dokumenty i książki, trzecia to zapasy a w czwartej niech znajdą się sprawy archiwalne.
2. Na wyciągnięcie ręki trzymaj tylko to, co niezbędne. Najbliżej powinny znajdować się np. monitor, klawiatura, dwa długopisy, telefon, notatnik. Stos papierów, stary kubek po kawie czy pudełka trzeba usunąć na dalszy plan.
3. Stwórz codzienny system dla dokumentów. Podziel papiery na te do czytania, do wypełniania, do wysyłki itp. Porozdzielaj je do kolorowych pojemników.
4. Wyznacz limit liczby dokumentów i książek. Gdy go przekroczysz zrób remanent, pozbądź się niepotrzebnych. W ten sposób nie zagracisz biurka i całego gabinetu.
5. Zrób porządek w szufladzie. Przestań traktować ją tak, jak miejsce na rzeczy, z którymi nie wiadomo co zrobić w danej chwili.
6. Nie korzystaj z poczty e-mail jako listy rzeczy do zrobienia. Wiele osób tonie w emailach, bo ich nie porządkuje. Otwiera i zostawia na później. A przecież programy pocztowe mają systemy oznaczeń. Trzeba tylko z nich korzystać.
7. Wyczyść pulpit w komputerze. Dziesiątki niepotrzebnych ikon i starych dokumentów wprowadzają chaos i powodują nerwy, bo nie sposób tam znaleźć potrzebnej rzeczy.
8. Uporządkuj przedmioty osobiste – wyznacz dla nich stałe miejsca. Torebka nie może leżeć gdzie popadnie, krzesło to nie miejsce na płaszcz a parasol nie może stanowić przeszkody w dotarciu do biurka.
9. Wyznacz pojemnik do przechowywania krótkotrwałego. Codzienna prasa, czasopisma itp. rzeczy także nie powinny przez cały dzień plątać się po biurku. Codziennie opróżniany pojemnik rozwiąże problem.
10. Sprzątaj i dezynfekuj. Dbaj o czystość w swoim otoczeniu. Nie pozwól aby gromadził się kurz, na biurku leżały resztki jedzenia i powstały plamy. Na bieżąco dezynfekuj telefon, czyść ekran monitora.

Opracowane na podstawie:
http://www.forbes.com/sites/nextavenue/2013/11/19/easy-ways-to-think-and-live-clutter-free/
 
Ostatnio zmienianyponiedziałek, 02 czerwiec 2014 15:48
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Powrót na górę

 

Bez względu na to jak wspaniale i skutecznie działa Wasza firma, odwiedzający Wasze biuro goście mogą odnieść mylne wrażenie, jeżeli wokół nie będzie czysto i świeżo.

Tu wkracza Cleneo, eksperci od sprzątania biur

Firma sprzątająca